Participació al II Congrés Nacional de Directors de Catalunya

2014-11-20 16.42.12

Aquest és un primer post referent a la nostra participació al II Congrés Nacional de Directors de Catalunya. De seguida que tinguem més fotografies i el vídeo de la nostra actuació us ho farem arribar.

Va ser una Gran Experiència!!!!

Publicat dins de Sortides, Tutoria | Envia un comentari

Últims detalls de la sortida de demà dijous, 20 de novembres a Barcelona.

Benvolguts/des pares i mares,

Tal i com apareix al programa d’actes del II Congrés Nacional de Directors de Catalunya, la nostra actuació està prevista una mica abans del que ens havien dit en un principi i això farà que puguem tornar una mica abans.
Per tant, calculem que arribarem a l’Escola cap a 19.30h. De totes maneres us enviarem un correu electrònic quan sortim de Barcelona.
* Recordeu la possibilitat de venir a veure l’assaig que farem divendres, 21 de novembre de 11.30 a 12.30h. a l’escola. Cal que ens aviseu una mica abans per correu electrònic (direccio@escolaorrius.cat) per calcular cadires, espai, …
Una forta abraçada
Ricard i Cesc
Publicat dins de Sortides, Tutoria | Envia un comentari

Participació a la Inauguració del II CONGRÈS NACIONAL de DIRECTORS de CENTRES de CATALUNYA

PROGRAMA-II-CONGRÉS-NACIONAL-DE-DIRECTORS-DE-CENTRES-EDUCATIUS-DE-CATALUNYA_Page_1Benvolguts pares i mares,

Com ja sabeu, el proper dijous, 20 de novembre ens han convidat a participar al II Congrés Nacional de Directors de Centre Educatius de Catalunya que es farà a l’Hotel Barcelona-Sants.

Nosaltres hi participarem en l’acte d’inauguració en que hi assistirà la Consellera d’Educació entre d’altres autoritats.

Des de l’organització del congrés ens han comentat que es farà un vídeo de la nostra actuació que us farem arribar de seguida que el tinguem.

El transport es farà en autocar i el cost anirà a càrrec de l’organitzador del congrés.

Per tal de fer una petita prova acústica, necessitem arribar-hi força abans (l’actuació està prevista a les 18:30h.), i aprofitarem per visitar l’estació de tren de SANTS-ESTACIÓ i per berenar una mica abans.

DIA: Dijous, 20 de novembre de 2014

LLOC: Hotel Barcelona-Sants (Barcelona)

HORA de SORTIDA: 14.30h.

VESTUARI: Hem d’anar ben “guapus”. Pantalons o faldilles negres i camisa blanca. Sabates.

HORA prevista de TORNADA: 20:00h. a l’Escola (Sortida per la porta principal de l’edifici)

CAL PORTAR: Berenar

Els alumnes que es quedin al menjador, haurien de portar una bossa amb el vestuari a part i ens canviarem a l’escola just abans de sortir amb l’autocar. (Si volen també poden portar els estris per dutxar-se). Els que vinguin de casa cal que vinguin ben nets i pentinats i amb la roba del concert posada. (Si algú vol pot portar la camisa en una bossa o un jersei a sobre per si durant la tarda es taca en la visita a l’estació de Sants o durant l’estona de Berenar).

Adjunt us enviem la butlleta d’autorització per si la podeu imprimir i omplir. Demà, però, donarem còpies en paper a tots els que no ho hàgiu pogut fer.

Una forta abraçada
Ricard i Cesc

Publicat dins de General, Sortides, Tutoria | Envia un comentari

English test review

- Vocabulary: musical instruments, music styles
- Comprehension: Pop competition story, music styles characteristics.
- Grammar:
Sentence construction
I sing – I dance – I play the… (instrument)
He/she sings – He/she dances - He/she plays the…(instrument)(Remember the “s”)
Adverbs: badly, well, very well, brilliantly
Ex: I play the violin brilliantly.
Questions
Do you play the guitar? Yes, I do. /No, I don’t.

– Writing: Musician/singer description
Example: My favourite singer is Justin Bieber. He is from Canada. He sings and dances very well. He plays the guitar brilliantly. He is fantastic!

Publicat dins de General | Envia un comentari

Prezi esquema del relleu

Us adjunto el prezi de l’esquema del relleu per fer una última repassada pel control de demà! Ànims amb l’estudi!

Publicat dins de General | 2s comentaris

Com escrivien els compositors la clau de sol?

Publicat dins de General | Envia un comentari

Controls de la setmana vinent

MEDI (Dimarts 27)

EL RELLEU - Què és?

  • Forces internes (Com afecten el relleu?)
    • Què les produeix? (Plaques tectòniques)
    • Plegaments, falles, terratrèmols i volcans
    • Saber explicar-les i conèixer les seves parts
  • Forces externes (Com afecten el relleu?)
    • Aigua, vent i l’acció dels humans
    • Saber explicar-les i dir-ne els seus efectes sobre el relleu
    • Els rius: els seus sectors (curs alt, curs mig i curs baix) i efectes en el relleu (erosió, transport i sedimentació)
  • Formes del relleu
    • Identificar-les
    • Saber-les explicar breument
  • Continents i oceans

CASTELLANO (Dimecres 28)

  • Aumentativos, diminutivos y despectivos
    • ¿Qué son?
    • Saberlos identificar y usar
    • Excepciones
  • Frases hechas
    • ¿Qué son?
    • Conocer el significado y saber usarlas
  • Los determinantes
    • Conocer su función y sus tipos (mirar esquema)
    • Saberlos identificar y clasificar
  • La oración:
    • Sujeto y su núcleo (nombre)
    • Predicado y su núcleo (verbo)

CATALÀ (Dijous 29)

  • Frases fetes
    • Què són?
    • Conèixer el seu significat i saber fer-les servir
  • Els determinants
    • Conèixer la seva funció i els seus tipus (mirar quadre i el resum)
    • Tipus
    • Saber-los identificar i classificar
  • L’ oració:
    • Subjecte i el seu nucli (nom)
    • Predicat i el seu nucli (verb)
Publicat dins de General | Envia un comentari

Els volcans

Bon dia trompetes!
Ja podeu veure el prezi-resum dels vostres volcans. Espero que us agradi i us serveixi per repassar els continents i oceans del nostre planeta d’una manera més divertida!

Hi he afegit un volcà a cadascun dels continents que vam deixar abandonats (Àfrica, Oceania i Antàrtida), perquè que sapigueu que hi ha volcans a tots els continents!

Com a curiositat, fixeu-vos que la “X” de cada volcà és (aproximadament) el seu lloc al mapa!

Publicat dins de El relleu, Medi natural | Etiquetat com a , , | Envia un comentari

Dimecres, 22 d’octubre. Control de Matemàtiques (Grup1)

  • Repàs de les taules de multiplicar
  • Mecànica de les operacions:
    • Suma
    • Resta
    • Multiplicació
    • Divisió

(Amb nombres enters i decimals)

(Multiplicacions i divisions fins a 3 xifres).

  • Notació científica (amb exponents positius i negatius. Arrodoniment.)
  • Multiplicació i divisió per 10, 100, 1000.
  • Escriptura de nombre en Català, Castellà i Anglès (fins als trilions).
  • Arrodoniment. Per excés i per defecte.
Publicat dins de Controls | Envia un comentari

Enigmes matemàtics (XIX)

INTERROGANTNois i noies,

Us deixo alguns enigmes per anar pensant-hi!!!
Hauríeu d’intentar buscar les respostes i fer-nos-les arribar com un comentari (això també són deures!).
Hi poden participar els pares/mares/avis/àvies/cosins…

Una forta abraçada a tots/es!
Ricard i Cesc

 

1-El problema de l’ànec

Un ànec es troba a la vora d’un llac. Al costat hi ha un cartell que hi diu: PROHIBIT BANYAR-SE!

Què farà per ficar-se a l’aigua?

2-El problema dels mitjons

-En un calaix hi ha mitja dotzena de mitjons blancs i una dotzena de mitjons negres, tots barrejats.

-Si ens trobem a les fosques, quants mitjons hem d’agafar, pel cap baix, per estar segurs de tenir-ne un parell del mateix color?

3-El problema de la calba

Mitja calba té 4560 cabells. Quants en té una calba completa?

4-El problema del milió d’euros

A terra hi ha un milió d’euros. Es troben allí en Superman, Dràcula i un actor francès. Qui agafaria els diners?

5-Un problema de pomes

Dóna’m una poma i en tindré el doble que tu.

Això seria injust, és millor que tu me la donis a mi i així en tindrem els dos igual.

Quantes pomes té cadascú?

6-El nombre 1000

Aconsegueix el nombre 1000 fent servir vuit vuits (es pot fer de dos formes diferents).

7-Un problema de família

Dues mares i tres filles surten a passejar diàriament amb tres barrets. Cada una porta barret i cap queda sense barret. Com és possible?

8-Un problema d’edats

En Joan és més vell que en Juli. En Juli és més jove que la Roser i la Roser més jove que en Joan.

Quin dels tres és el més vell?
Quin dels tres és el més jove?

Publicat dins de Deures, Enigmes matemàtics | Envia un comentari