Aquest cop l’escenari és nostre!

El passat diumenge 3 de juny, els alumnes de Cicle Inicial vam participar en el concert final del projecte de la cantata de la Roca.

Després de molts mesos treballant, va arribar el moment de mostrar el resultat de l’esforç realitzat durant tot aquest temps.

Vam gaudir molt compartint escenari amb els alumnes de les escoles Mogent, Pilar Mestres i la Torreta de la Roca del Vallès, i els músics que ens van acompanyar.

Agraïm a totes les famílies, mestres, amics i coneguts que van voler compartir amb nosaltres aquest moment tan especial.

Esperem que ho passéssiu igual de bé que nosaltres!

Aquí teniu el resultat que quedarà pel record de tots el que vam tenir l’oportunitat de viure aquell moment.

Publicat dins de General, MÚSICA | Envia un comentari

BENVINGUTS I BENVINGUDES!

AQUÍ US DEIXEM UNES FOTOS D’AQUESTS PRIMERS DIES A CICLE INICIAL. LA CLASSE DELS EQUIS 15 (X15)

Còpia de IMG_6857   (Premeu la imatge)

Publicat dins de General | Etiquetat com a | 3s comentaris

L’elaboració de la mel

Ahir vam fer el tancament del nostre projecte dels aliments i ho vam fer amb una activitat molt especial! L’Anna Rull, mare de la Joana, ens va donar l’oportunitat de veure com és la producció de la mel i d’explicar-nos una mica del procés. Hem aprés molt, tant de la mel com de les abelles. Ens ha semblat molt interessant i enriquidor. Moltes gràcies Anna!

Les rutines dels aventurers

Durant aquest curs, les rutines del matí han format part del nostre dia a dia. Passar llista, mirar el temps, canviar el calendari,… i tot en anglès! Les rutines ens ajuden a sentir-nos més segurs i tranquils a l’aula. A més, cadascú s’ha de fer responsable del seu càrrec. També treballem molts aspectes importants durant aquesta estona com vocabulari, expressió i, fins i tot, numeració.

Sortida: granja de gallines

Per tal de continuar treballant els aliments i tot el que els envolta, ens hem endinsat en l’elaboració dels productes i en els seus processos. Hem descobert diferents maneres de produir un mateix aliment i hem tingut la sort de poder veure algunes d’aquestes produccions molt de prop. Però Òrrius ens ha proporcionat una nova oportunitat per poder veure de primera mà un nou aliment, els ous! Una granja de gallines del poble on tenen com a finalitat la producció d’ous ecològics. Hem d’agrair a la Marta i en Jaume (pares d’en Nil) per ensenyar-nos i tenir la paciència d’explicar-nos tota la producció i tot el que comporta. Moltes gràcies!

Fem una recepta!

Els nens i nenes de Cicle Inicial no parem de parlar d’aliments. I la millor manera de conèixer els aliments és menjant i cuinant! Hem estat treballant la recepta i el seu format. Després, entre tots, l’hem portat a la pràctica i el plat que hem fet ens ha quedat boníssim! Aquí us deixem unes fotos perquè veieu tot el procés i el resultat final.

Els envasos dels aliments

Sabem el què mengem? Aquesta pregunta que ens fem actualment massa sovint es pot respondre amb una mica més de facilitat si sabem llegir els envasos dels aliments que comprem. Els aventurers estem molt endinsats en el tema de l’alimentació i volem saber quins aliments són saludables i quins no ho són. Per aquest motiu hem anat recollint molts envasos aquests dies i, tot i que els hem fet servir per desenvolupar més activitats, ens han ajudat molt a veure que porten els aliments que comprem (els ingredients i el valor nutricional), quina és la seva marca, la data de caducitat, la seva procedència, la seva conservació, etc. Ens hem mirat i remirat la informació que ens donen i no es gens fàcil de trobar, d’entendre i de classificar!

Possibilitat i atzar

Treballem a la classe els conceptes matemàtics de la possibilitat i l’atzar de manera manipulativa.

Publicat dins de General | Envia un comentari

Racons de llengua i de matemàtiques

Els nens i nenes de la classe dels aventurers hem estat durant tot el curs fent racons de llengua i/o de matemàtiques setmanalment. Hem esperat cada setmana aquesta estona amb moltes ganes perquè ens agrada molt fer rondes i diferents activitats com aquestes. Si voleu fer un tastet del que hem estat fent, mireu les següents fotos!

Què esmorzem habitualment?

Gràcies al projecte dels aliments estem aprenent a fer gràfiques. Traslladar dades a una gràfica implica un treball previ amb el que ens hem esforçat molt. Entre moltes altres coses, el desenvolupament de la gràfica, ens ha ajudat a organitzar la informació i traslladar-la amb els paràmetres correctes en un format totalment diferent i també en a ajudat a veure el nostre recull de dades d’una forma molt visual i clara.

Primer vam fer una recollida de dades sobre quins aliments mengem habitualment per esmorzar a la nostra classe. Després de fer un buidatge de les dades que havíem recollit, vam decidir ampliar-les fent una enquesta als nens i nenes de Cicle Mitjà i així tenir més informació a la nostra disposició. Amb totes aquestes dades recollides vam dividir els aliments, els vam comptar, preparar cartells, fer les separacions a la cartolina, etc. Fins que vam fer tota la gràfica. Voleu saber quin aliment és el més consumit pels nens i nenes de Cicle Inicial i Cicle Mitjà per esmorzar? La llet!