TASTET DE TARDOR!

Aquests dies, ja en plena tardor, hem experimentat amb els sentits com són els fruits i fruites de la tardor. Teníem força de tot: fruits secs, mandarines, taronges, pomes i peres, llimones, codonys i codonyat, caquis, castanyes, magranes i moniatos!!! Hem experimentat amb el tacte, amb l’olfacte i el gust!! Com us podeu imaginar hi ha fruits que ens han agradat més que altres, però ens ho hem passat molt bé i hem pogut constatar que la tardor és una explosió de gustos, colors i formes! Ah! I les fruites per dintre amaguen moltes sorpreses! Ens agrada la tardor, els seus colors i els seu gust!

LLIBRES I CONTES!

A l’escola ens agraden els llibres! Tenim un racó de lectura a l’aula on n’hi ha molts i també la caixa dels contes de la Carlota on s’amaguen moltes sorpreses!
Un cop al mes, quan el Bibliobús és a Òrrius, anem a veure els llibres que porten i en triem un per llegir-lo a casa i compartir-lo amb la família!
També el divendres baixem a la biblioteca de l’escola una estona i allà l’Elisenda ens explica un conte en anglès! Ens encanten els contes i sovint nosaltres ajudem també a representar-los! Ens agrada molt!

ELS COLORS DE LES FULLES AL RACÓ DELS SETCIÈNCIES!

Aquests dies que estem observant els canvis del bosc a la tardor, hem vist com les fulles d’alguns arbres van canviant de color i cauen. Els setciències hem volgut fer un experiment per saber per què passa això. Primer hem fet una sortida d’entorn pel poble i hem agafat fulles de diferents colors! A l’aula, fent servir la tècnica de la cromatografia hem separat els diferents pigments que tenen les fulles! Hem fet servir fulles verdes, grogues, marrons i vermelles, morters, aigua amb sal i alcohol, i hem hagut de fer servir la maça una bona estona! Després d’uns dies hem observat, gràcies al paper de filtre, que en una fulla hi ha diferents pigments, encara que no es veuen quan són de color verd; per això cal esperar a que arribi la tardor, quan ja no hi ha tantes hores de claror, perquè surtin els pigments grocs, marrons i vermells! Tot plegat és molt bonic de veure i gaudir! Aquí teniu les fotos!

Publicat dins de El racó dels setciències | Deixa un comentari

MÚSICA DE TARDOR!

A música ens ho passem d’allò més bé! Cantem, ballem, escoltem, experimentem amb els sons i el moviment!
Aquí ens teniu fent una dansa dedicada a la tardor que ens ha ensenyat la Maira!

ON ETS CASTANYERA?

El novembre arriba carregat de coses bones i nosaltres, a l’escola, ens hem preparat per celebrar la festa de la castanyada! Tot ha començat amb una sortida d’entorn, perquè ens han dit que la castanyera ja està al bosc d’Òrrius collint castanyes per a tots! Hem anat amb els companys de Cicle Inicial i ens hem enfilat ben amunt, fins arribar a la pista forestal que porta a Sant Bartomeu. Després d’esmorzar hem jugat una mica al bosc que més ens agrada! De tornada a l’escola hem trobat la castanyera pel camí de la Pallota i ens ha saludat! Però sabeu què? Anava acompanyada d’una altra castanyera amiga seva! Nosaltres els hem cantat cançons i han estat molt contentes! Moltes gràcies castanyeres!!

Publicat dins de Sortides i colònies | Deixa un comentari

PINTANT EL CAQUI!

Aquests dies de tardor estem observant el caqui que hi ha al pati! Hem sortit a fora per pintar-lo i ens hem fixat en les fulles, els fruits i els bonics colors que té!L’anirem seguint tot l’any per veure els canvis que va experimentant, però és ara a la tardor quan té els caquis, la seva dolça fruita que tant agrada a molta gent i també a les abelles i als ocells! Gràcies Caqui, mira quins dibuixos més bonics t’hem fet!

PRIMERES SORTIDES D’ENTORN!

Aprofitant el nostre bonic entorn i tot el que ens ajuda a aprendre hem iniciat les nostres sortides d’entorn al voltant d’Òrrius! Passegem pels seus boscos, els seus camins… Aquests primers dies anem observant la tardor que ja ha començat, els canvis en les fulles i els arbres, recollim pinyes, pals, ah! i els mosquits pesats encara ens empaiten! Això sí, tot sempre en bona companyia!

PRIMERS DIES…COMENCEM UN NOU CURS!

Ja hi tornem a ser i comencem amb moltes ganes un nou curs! Des d’aquí volem donar la benvinguda als nous companys de P-3: Greta, Ona, Lola, Martina, Bernat, Matías, Laia, Neret, Ènia Biel, Aran, Leo i també a l’Indra de P-5! Enguany serem Esquirols i Pingüins i estem molt contents de poder compartir tot el que vindrà amb vosaltres des d’aquí!
Us deixem amb un tastet dels primers dies, plens d’emocions i neguits, en els que hem ajudat a decorar l’aula i els diferents racons, a banda d’establir complicitats a través dels jocs i les rutines!

BON ESTIU!

Ja hem arribat al final d’aquest curs! Els Pica-Paret marxem de vacances! Acomiadem també els nens i nenes de P-5 que el curs vinent ja aniran a Cicle Inicial. Us trobarem a faltar! Al setembre ens tornarem a trobar amb moltes ganes d’aprendre i compartir les emocions del curs, amb nous companys de viatge! Gràcies també Ingrid per tot i també als pares i mares per la vostra col·laboració! Que passeu molt bon estiu!

” En tot passeig  per la natura, un rep molt més del que busca.”

John Muir( 1838-1914), naturalista i escriptor.

DARRERS DIES!

Aquests darrers dies del curs hem estat força enfeinats! Hem acabat la portada de l’àlbum, hem fet un bonic rellotge de sorra i un taller de cuina: una flor de xocolata per acomiadar la primavera i gelat de maduixa! Ens ha quedat tot molt bo i l’últim dia ens ho hem menjat abans dels jocs d’aigua que hem fet al pati!Ens ho hem passat molt bé i com que ja fa calor, la remullada ha estat molt ben rebuda!
Aquí teniu les fotos!!