PINTANT EL CAQUI!

Aquests dies de tardor estem observant el caqui que hi ha al pati! Hem sortit a fora per pintar-lo i ens hem fixat en les fulles, els fruits i els bonics colors que té!L’anirem seguint tot l’any per veure els canvis que va experimentant, però és ara a la tardor quan té els caquis, la seva dolça fruita que tant agrada a molta gent i també a les abelles i als ocells! Gràcies Caqui, mira quins dibuixos més bonics t’hem fet!

PRIMERES SORTIDES D’ENTORN!

Aprofitant el nostre bonic entorn i tot el que ens ajuda a aprendre hem iniciat les nostres sortides d’entorn al voltant d’Òrrius! Passegem pels seus boscos, els seus camins… Aquests primers dies anem observant la tardor que ja ha començat, els canvis en les fulles i els arbres, recollim pinyes, pals, ah! i els mosquits pesats encara ens empaiten! Això sí, tot sempre en bona companyia!

PRIMERS DIES…COMENCEM UN NOU CURS!

Ja hi tornem a ser i comencem amb moltes ganes un nou curs! Des d’aquí volem donar la benvinguda als nous companys de P-3: Greta, Ona, Lola, Martina, Bernat, Matías, Laia, Neret, Ènia Biel, Aran, Leo i també a l’Indra de P-5! Enguany serem Esquirols i Pingüins i estem molt contents de poder compartir tot el que vindrà amb vosaltres des d’aquí!
Us deixem amb un tastet dels primers dies, plens d’emocions i neguits, en els que hem ajudat a decorar l’aula i els diferents racons, a banda d’establir complicitats a través dels jocs i les rutines!

BON ESTIU!

Ja hem arribat al final d’aquest curs! Els Pica-Paret marxem de vacances! Acomiadem també els nens i nenes de P-5 que el curs vinent ja aniran a Cicle Inicial. Us trobarem a faltar! Al setembre ens tornarem a trobar amb moltes ganes d’aprendre i compartir les emocions del curs, amb nous companys de viatge! Gràcies també Ingrid per tot i també als pares i mares per la vostra col·laboració! Que passeu molt bon estiu!

” En tot passeig  per la natura, un rep molt més del que busca.”

John Muir( 1838-1914), naturalista i escriptor.

DARRERS DIES!

Aquests darrers dies del curs hem estat força enfeinats! Hem acabat la portada de l’àlbum, hem fet un bonic rellotge de sorra i un taller de cuina: una flor de xocolata per acomiadar la primavera i gelat de maduixa! Ens ha quedat tot molt bo i l’últim dia ens ho hem menjat abans dels jocs d’aigua que hem fet al pati!Ens ho hem passat molt bé i com que ja fa calor, la remullada ha estat molt ben rebuda!
Aquí teniu les fotos!!

FINAL DE L’AVENTURA: LA PLATJA DE MATARÓ!

Seguint l’itinerari de la sorra i de l’aigua hem arribat a la platja! Donat que no podem anar on desemboca la Riera d’Argentona, hem anat a veure com arriba al mar la Riera de Sant Simó, a la platja de Mataró! Els pares i mares ens hi han acompanyat i hem passat un matí molt entretingut jugant amb la sorra i les onades del mar! Ens agradaria saber si la sorra es queda a la platja, si va mar endins, si torna.. però això ja seria un altre projecte! Nosaltres ens quedem a la platja, que ens ho hem ben guanyat!! Quin final de projecte tan divertit!

RIERA DOLÇA I LENTA (2): LA RIERA D’ÒRRIUS!

Continuant amb l’aventura de seguir els camins de la sorra i l’aigua, avui, dia Mundial del Medi Ambient, hem anat a conèixer la Riera d’Òrrius! Hem començat l’itinierari en el Camí de Ribera, al parc nou, i hem anat en direcció al Turó d’Aquença! Durant un tram la riera s’ha amagat, però després ja ens ha acompanyat tota l’estona! En alguns llocs hem pogut passar per dintre i tot! Hem observat la vegetació, el traçat, la sorra, les pedres… Per alguns racons encara hi baixa aigua de les darreres pluges! També hem vist que hi ha llocs en els que està una mica bruta de deixalles! Les hem recollit per portar-les a l’aula i parlar-ne una mica. Cal que tinguem les rieres ben netes, perquè el plàstic no es desfà i és un perill! el peixos, les tortugues i també les balenes se’l poden menjar i els fa molt mal… Ens ha agradat molt aquesta sortida per la Riera d’Òrrius!

PROTAGONISTES: P-4!

La primera setmana de juny, els nens i nenes de P-4, van ser els nostres protagonistes! Varen portat les seves coses i van muntar el seu bonic racó! Els pares i mares varen venir a l’escola i ens van explicar anècdotes divertides dels nostres amics! Després, i com a cloenda de la setmana del joc, ens varen preparar un munt de jocs de cucanya al pati! Ens ho vam passar tots molt bé! Moltes gràcies pares i mares, ha estat fantàstic!! Aquí teniu les fotos!

LA SETMANA DEL JOC!

Aquesta setmana, a l’escola, hem celebrat la setmana del joc! Hem tingut unes sessions dedicades a conèixer jocs ben diferents, d’altres èpoques i països! Per grups hem jugat a tot i ens ho hem passat molt bé! També hem dedicat la sessió de racons de joc a recordar tots els que hem anat portant i descobrint a l’aula, també els que els pares i mares ens varen explicar a principi de curs… Hem après moltes coses jugant! En Pica i la Paret tampoc no s’ho han volgut perdre! Aquí teniu les fotos!

EXPERIMENT: SIMULANT ESLLAVISSADES!

Seguint amb el projecte de la sorra, hem representat a l’aula el camí de la sorra i de l’aigua des de la muntanya fins a arribar al mar: del torrent a la riera! També hem volgut experimentar amb els efectes de l’aigua sobre el terreny, ja que hem parlat de l’erosió! Hem sortit al pati i amb la sorra i l’aigua hem observat com una determinada quantitat d’aigua dónna consistència a la sorra i per això podem jugar i divertir-nos fent torres i castells!Però també hem vist que massa aigua trenca aquesta consistència i el mateix castell es desfà al cap d’una estona de pluja! I si el terreny fa pendent, llavors es poden produir esllavissades perquè la sorra acaba lliscant i s’ho emporta tot! És molt important tenir tot això en compte quan es construeixen les cases!! Ens ha agradat molt fer aquest experiment!Aquí teniu les fotos!

Publicat dins de Els Projectes del curs | Deixa un comentari