We tell the story!

Hello!

Have a look at the Foxes and Dinosaurs telling the story “We’re going on a bear Hunt”!

Hola! Mireu Les Guineus i els Dinosaures com expliquen el conte “We’re going on a bear hunt”

Incy Wincy Spider puppets

Hello! The Penguins and Squirrels in P3 have been learning the name of some insects. We have made a new friend: Incy Wincy Spider!

We made a spout and puppets to play as we sing the song. Have a look at how hard we’ve been working and you can also look and listen to the song by clicking on the video at the end of this post.

Hola! Els Pingïns i els Esquirols de P3 hem estat aprenent el nom d’alguns insectes. Hem fet una nova amiga: L’aranyeta Incy Wincy!

Vam fer una tuberia i uns titelles per a representar la cançó. Podeu veure com hem treballat de valent i també podreu veure el vídeo de la cançó al final d’aquesta entrada.

Sensory Bottles and Landscapes

Hello! The Foxes and the Dinosaurs want to show you what we are doing in English classes. We made beautiful pictures showing the landscape of the story “We’re going on a bear hunt”. We also made Sensory Bottles. We have Grass, River, Forest, Mud, Snowstorm and even a Cave in Sensory Bottles!!! Enjoy!

Hola! Les Guineus i els Dinosaures us volem ensenyar el que estem fent a les classes d’anglès. Vam fer dibuixos preciosos del paisatge que apareix en el conte “We’re going on a bear hunt”. També vam fer ampolles sensorials. Ara tenim Herba, Riu, Bosc, Fang, Tempesta de neu i fins i tot una cova dins de les ampolles!!! Esperem que us agradi!

Playing English

The Unicorns learn how to make sentences in English. This is a cooperative game in which we needed each pupil’s help to success.

Els Unicorns aprenem a construir frases en anglès. Aquí fèiem un joc cooperatiu en el qual necessitàvem l’aujda de tots els companys per a fer-ho bé.

Making hungry Caterpillars

And…The Penguins and Squirrels in P4 and P5 made our own caterpillars! Look at what they have eaten!

I…els Pingïns i Esquirols de P4 i P5 vam fer les nostres pròpies eruguetes! Mireu tot el que han menjat!

“The Very Hungry Caterpillar” animated film

As we said in previous posts, the Penguins and Squirrels i P4 and P5 are working on the story “The Very Hungry Caterpillar” by Eric Carle and here’s the animated film of the story.

Tal i com vam dir en alguna entrada anterior, els Pingüins i els Esquirols de P4 i P5 estem treballant el conte “The Very Hungry Caterpillar” d’Eric Carle. Aquí teniu el conte animat:

Publicat dins de General, Infantil | Envia un comentari

“We’re going on a bear hunt” Story telling

The Foxes and the Dinosaurs have been working on the story “We’re going on a bear hunt” by Michael Rosen. Stay tuned to see some of the activities we are doing. To start with, here’s a video of the story, told by the author. He’s so funny!!!

Les guineus i els dinosaures hem estat treballant el conte “We’re going on a bear hunt” de Michael Rosen. Estigueu atents al blog per anar veient les activitats que fem sobre aquesta història. Per començar, aquí teniu un vídeo on el propi autor ens explica el conte. És molt divertit!!

Publicat dins de Cicle Inicial, General | Envia un comentari

The Penguins, Squirrels and…THE PUMPKIN!

Some days ago, when the Penguins and Squirrels arrived at the school there was a giant pumpking in our classroom!!! How dit it come? It’s a big mistery… So, in English class we decided to make a lantern! We draw 2 big scary eyes, 1 nose and a big happy mouth! We had so much work carving the pumpkin but we also had so much fun! Hace a look at the photos!
Happy Halloween!

Fa uns dies, quan els Pinguüins i els Esquirols vam arribar a l’escola, hi havia una carbassa gegant a la nostra classe!!! Com ha arribat? És un misteri… Així doncs, a la classe d’anglès vam decidir fer una carbassa de Halloween. Li vam fer dos ulls terrorífics, un nas i una gran boca! Vam tenir una bona feina però també ens ho vam passar molt bé! Mireu les fotos!
Feliç Halloween!

THIS IS OUR SCHOOL

The Unicorns want to show you our beautiful school  (Mar)

Multi-use room

In our multi-use room we’ve got mats , instruments and two folding  tables. We can play music , dance and sing. (Clàudia, Mariona and Joana).

Dining room

In the dining room we’ve got chairs, tables, a sink, a microwave, a freezer,a dishwasher and a fridge.

We  can have lunch in the  school. (Nil, Arnau, Albert and Gabriel)

Playground

In our playground we’ve got a ping pong table,a table, scooters, houses and a garden.

We can play and have breakfast. (Mila, Elsa and Eloi)

Classroom

In our classroom we’ve got  a blackboard, computers, a film projector and a screen.

We can sit in groups. (Abril, Arlet and Naya)

Forest

In the forest we’ve got trees, trunks, leaves  and cabins.

In the break  time  we can play in the forest. (Abril, Arlet and Naya)

Library

In the library we’ve got books, stools, cushions.

We can read and work in the library. (Helena, Marta and Álvaro)

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Envia un comentari

The Unicorns spin the wheel!

Hello! The Unicorns start English class with some conversation. We have so much fun spinning the wheel and getting to know each other more and more every day!

El Unicorns comencem les classes d’anglès amb una mica de conversa. Ens ho passem d’allò més bé fent girar la ruleta i coneixent-nos cada dia una mica més!